Kvällsvecka!

Standard

God morgon!

Efter nattens bravader med något dassig hund, som nu faktiskt är piggare, så sov jag i alla fall till halv nio🙂 Tanken är att jag ska jobba kväll den här veckan, om det inte händer nåt oförutsett på jobbet vill säga, men kväll är planen!

Jag gillar att jobba kväll, men har tid att gå runt och prata med folk på ett helt annat sätt, vilket jag gillar, och prata kan jag ju…..

Finns ett litet smolk i bägaren bara, och det är min leda, av att vara här hemma, utan att ha fullt för händerna… Skriva en bok, måla en tavla, sova en stund, gå ut med hundar, tvätta, diska, städa, renovera att rum, möblera om, kratta upp äpplen…. Ja listan på saker som kan genomföras, kan göras hur lång som helst, lik förbannat sitter jag här och gnäller…..

Det blir inte bättre av att jag tar en cig, det vet jag, men det är som om det sitter en liten Jävel i mitt huvud och bråkar med mig, och vem bestämmer, jag eller Jäveln? Jag givetvis, och jag ska inte röka, inte ens tänka cig…. fast ledig egentid ger tid till massor att tokiga tankar……

Nej, ha nåt i händerna konstant, det är det som gäller tror jag🙂

Och om en liten stund får vi ju främmande, Shanti kommer hit, och ska vara här några dagar🙂 Trevligt med en äldre herre i tjejflocken några dagar🙂

Lämna gärna en kommentar :)

