Vilken dag är det?

Standard

Kollar datumet på datorn, sen almanackan, och upptäcker att det är onsdag, ingen skräll direkt, det var väl vad jag hade i tanken, men känsaln av att vara dagvill, är lite otrevlig… Jobbar ju kväll, den här veckan, inte natt utan kväll, typ 16 – 01, men för mig som normalt sover kl 21, och går upp kl 05, blir det tokigt i kroppens klocka….

Hundarna är väl de som har mest ut utav att matte är hemma hela dagen, de slipper frukost kl 07, de behöver inte vara i hundgården under dagen, de kan strosa omkring och de får en promenix mitt på dagen, framförallt har de människosällskap hela dagen, bara en lite stund mellan att matte far till jobbet, och husse kommer hem som de är ensamma.

Man kan ju iofs vara förvirrad och dagvill,pga andra orsaker, rökuppehåll tex…… Eller av att dt är lite småstruligt på jobbet!

Att vara chef, är inte enkelt alla gånger,man ska vara rättvis, tuff, modig, stark, glad, social, kompetent, trevlig och en massa andra saker som kan läggas till listan….. De viktigaste egenskaperna för mig, i mitt chefskap, är mod och ärlighet!

Mod är enligt Wikipedia

Mod, på latin fortitudo, är en personlig egenskap och en av kardinaldygderna. Inom katolicismen tolkas fotitudo även som uthållighet. En modig person handlar i överensstämmelse med sina övertygelser och önskningar, även vid risk för negativa konsekvenser mot det egna jaget. Mod betraktas av många som en moraliskt eftertraktansvärd egenskap, en dygd. Man brukar skilja på fysiskt och moraliskt mod. Fysiskt mod är förmågan att övervinna smärta och kroppsliga plågor, medan moraliskt mod är förmågan att övervinna risker för anseende och prestige. Mod är att vara rädd men övervinna rädslan för att göra det som ska göras. Mod stärker individens självkänsla och hjälper personen att övervinna sin rädsla genom exponering.

Jo så är det, ibland gör det ont att vara modig, men att inte vara modig utan att vända kappan efter vinden, det är inte mod för mig! 

Ärlighet då? Jo Wikipedia igen:

Ärlighet är en personlig egenskap. En ärlig person har en stark benägenhet att berätta sanningen. Ärlighet betraktas av många som en moraliskt eftertraktansvärd egenskap, en dygd.

Ärlighet är en dygd,,, låter ju äckligt präktigt, och att alltid berätta sanningen, ja, men om det är den vägen man kan gå, inte komma med vare sig nödlögner eller osanningar, även om sanningen ibland även den, liksom modigheten gör ont, jag tror inte jag är fel ute……..

Att våga ta beslut, som kan vara kontroversiella, det är mod!

Att dessutom våga stå för dem, det är att vara ärlig!

Duger inte det?, då är det nån annan ni ska vända er till, inte till mig!

Image

Jag kommer INTE att vända kappan efter vinden!

 

One response »

Lämna gärna en kommentar :)

