Dysterlördag….

Standard

Vissa dagar är det tuffare än annars, vaknar med en klump magen, vilken inte borde bero på rökningen, även om jag glömde min tablett igårkväll…. Annars är det ju väldigt enkelt att skylla på den, rökningen alltså, allt är abstinensbesvär, Grinighet, viktuppgång (som jag gudskelov sluppit den här gången) och klump i magen…… Ja det är f-n inte lätt att göra ett längre rökuppehåll….

Man får nog faktiskt säga att det är ett längre uppehåll nu, sex veckor, vilket gör att allt är bort ur kroppen, vanan är bruten, enligt de sm vet, och jag klarar mig, JAG KLARAR MIG! Varför så dyster då? Rubbad dyngsrytm? Andra tantåkommor? 

Och min stackars man, han får all skit…. Hoppas han står ut, jag blir nog trevlig igen, så småningom, han har inte bett mig röka i alla fall…. Tror iofs inte att det hjälper, det är bara en ursäkt, en möjlighet att slippa ta konfrontationer, att gå undan, ja ni fattar, det kan man göra ändå, eller så tar man tjuren vid hornen, nej inte Stora O, han behöver inte tas vid hornen……

Nog gnällt, tanken är att jag ska ladda för en skördefest med trädgårdsamatörerna idag… Nåja, det blir kul….. Hade kanske hellre gått på auktion här i byn, men men, det är som det är….

Regnar gör det också….

Typ… 

 

2 responses »

Lämna gärna en kommentar :)

