Gulasch, fotboll och trumpeter!

Standard

Efter en tur till Arvika, där pensionärshunden återbördades till hemmet, en tur för att hjälpa Plupp hämta en skänk som hon fått samt en liten handlingstur (800) konstigt, jag skulle bara ha toapapper och kattmat… Kom hem utan kattmat, men dock med grejer för ett långkok, som påbörjades när vi kom tillbaka hem, det fick puttra medan jag lagade en enklare lunch, eller nåt, typ friterade chicken nuggets och blomkålsris.

Gulasch på en halv flaska rödvin, 5 dl krossade tomater, lök både vit och gul, röd paprika och grytbitar av älg och nöt, kan bara bli bra, pricken över i är lite ingefära mot slutet…. Nu fick jag dela koket i två delar, för sista matchen för säsongen för a-laget gick av stapeln, i svanskog, kl 16, och den var vi bara tvungna att se🙂 Vinst med 1-4, ja man skriver så när det är en bortamatch, har jag fått lära mig. Nu kan det bli kval till div fem, redan på söndag….. Och mitt avhopp känns gensat lite kluvet, vore ju kul att hänga på den här klubben några år till, men man kan väl va med utan att styra🙂

Hemma från några kyliga timmar vid sidan av en fotbollsplan, så sttaes långkoket på igen, och medan jag väntade på att få värma mig med en god Gulasch, så ställde jag in änglatrumpeterna i växtcentrat, dår vinterväxthuset redan står med de stora utepelargonerna🙂 De små plus alla fuschiorna står fortfarande i uterummet🙂

Nu ska de stygga naglarna få lite nytt lack, aprikos får bli veckans färg🙂 Får nog köpa nån mer rolig färg till veckan🙂

Tips någon?!

Lämna gärna en kommentar :)

