Går väl av en nagel också….

Standard

Hämtade som sagt nyservad bil på Helmia i morse, 10700 kronor fattigare…..

Jobbade…

Tog nyservad bil och åkte mot hemmet, via macken, där jag tankade diesel, kom fem km utanför stan och varningstringeln börjar lysa, nej inte den man fäller upp och ställer ut, den lilla mitt i intrumentpanelen, och den var röd. Stop Engine, och nåt mer på Italienska stod i färddatorn…. Jag kan inte Italienska men Stop och Engine, vet jag vad det betyder….

Helvete, och sen som vanligt, Helmia troligtvis stängt, provar att ringa, bilföräljningen öppen, ”Ring OlaBy, och be dem köra hit bilen, samt greja en hyrbil åt dig!” Sa han försäljaren, vilket jag gjorde….

Nu har jag åkt bärgningsbil, uppgett fel försäkringsbolag, fått en hyrbil, tagit mig hem och dessutom gick axelremmen på väskan sönder…

Fattas bara att jag bryter en nagel också…

Feels like ett våpigt frumtimmer liksom…..

Det här rökuppehållet, har sina prövningar, om jag säger så….

Åsså, nån jävla reklamremsa längst upp på bloggen, hur i helvete blir jag av med den?

4 responses »

Lämna gärna en kommentar :)

