Vill ni veta?

Standard

Klart ni vill….

Tog mig till jobbet, i hyrbil, en trevlig lite V50 diesel, ganska ny tror jag, en sån där plastnyckel i alla fall…..

Ringde Helmia, och får veta att: ”Det är väldigt vanligt att det blir luft i vattensystemet efter att man bytt kamrem och vattenpump” Okey, skulle jag ha vetat det liksom?

De ringde mig när de kollat bilen, och han örjade än hit och än dit, jag svarade jo, men, visst, osv… sen ringde jag till Stora O, ”Du får ringa och prata med dem, de pratar om nån kudde som de pluggat, vatten, luft, felkoder, ja gud vet vad…”

Och han ringde, fick reda på att jag hade varit sen med att hämta bilen, servicen gjordes på tisdagen, jag var bortrest till onsdag kväll, och gjorde upp vid lämningen att den skulle hämtas på torsdag morgon, torsdag 6.50 var jag där och hämtade den, enligt ök, det var i alla fall därför de ”missat” att informera om varför det låg en fyrkantig lite flaska på golvet fram i bilen, med glykol i…. Det skulle jag ha fattat, att man ska fylla på vatten själv efter att bilen varit på service…..

Fan, det finns de som inte ens vet, att det behövs vatten i en bil, hur gör man med såna? Jo jag vet, och jag vet till och med var man ska hälls det, i en volvo är det ju ganksa enkelt, det finns ett expantionskärl för kylarvattnet att fyll, med markering för min och max. Hur svårt kan det va liksom, bara man vet om att det behövs….

Hur som helst, de fixade till den och vi åkte för att hämta den, när jag pratade med dem, så örjade han om att ”du har ju assistans på bilen, så vi använder din försäkring” Pytt heller, ska det jag betalar i försäkringspremie, stå för de kostnader, bärgning och hyrbil, som de orsakat? Aldrig i livet!

Återigen, när vi kom för att hämta bilen, så pratade han om assistans, och jag frågade om jag, verkligen ska behöva krångla med Folksam också? Och hur ska jag göra med hyrbilen, vem betalar den? Jag tänker inte ringa Folksam!

”Säg till dem på Ok att vi löser det!” Sa han lite småsurt, och jag kände mig som en jäligt krånglig och gnällig käring, som inte kan ett skit om bilar, men va gör väl det, min försäkring används inte, och jag fick min bil, samt att jag lämande tillbaka den hyrda V50:n till Ok, utan att lägga ut ett öre! Me like!

Hem tog jag mig också, utan krångel🙂 Phu!

Lämna gärna en kommentar :)

