Här slutar fredagssovandet…..

Standard

Pipet börjar kl 05.00, idag har jag tur, jag lyckas locka upp henne i sängen för några timmar till, och katten har hon inte koll på…. Det blir varmt, en terrier på benen som måste befinna sig under täcket, annars blir de tvättade av en mjuk varm men blöt liten tunga….

Kl 07.00, Börjar trampandet, nu är det Goldentassar som går runt, och det låter, klickgolvet blir som en enda stor resonanslåda, som en jättegitarr, ljudet förstärks sedan upp genom sängbenen ut i hela sängstommen och in i mina öron, från alla håll….. Jag la ändå på mattor igår kväll, för att dämpa lite… Mattorna har trampats in under sängen!

Ljudet eskalerar, och precis när jag gör en rörelse för att gå upp, rör det sig på andra sidan av sängen, Stora O går upp! Jag, ligger kvar!

Stora O släpper ut hundarna, brygger kaffe och vips så vill de in igen, matte är ju kvar inne…. etty kommer som en projektil upp för trappan, rätt in i sovrummet, upp i den nybäddade sängen för att torka av sig, morgonens dagg och regn…..

Då, är det lika bra att gå upp….

Slut på fredagssovandet, nu började lördagen…. Det där med att ligga kvar i sängen och lördagsmysa, det är allt bra överreklamerat….

Lämna gärna en kommentar :)

