Ord….

Standard

Morrn på er, från drömmarnas värld, vaknar jag upp med funderingar på vissa ord och uttryck… Nej jag drömde inte om ord, snarare så blev jag av med Stora O till nån äldre subba, men det var ju bara en dröm, inte så trevlig dock… Han låg kvar i sängen bredvid mig, vilken tur!

Nåja, ord och uttryck var det ja….

Vissa ord slänger man sig med, typ…. Ja typ är väl ett sånt, inget jag överdrivet använder, men det är typ ett sånt ord jag menar. Vissa grejer bör man använda, vissa inte, det kan bli fel.

Jag sa väldigt ofta förr, typ i mitten av nittiotalet, ”Om jag får säga vad jag tycker…” Jag bad liksom om ursäkt för mig, hela tiden… Ända tills nån sa till mig, ”Du behöver inte be om ursäkt för allt du ska säga…” Nej det behövde jag ju inte?!

”Lugn och fin!”, ”Är du med mig?”  ” Är det så?” och ”Har ni det bra?” är fraser som jag använder ganska frekvent nu, och jag kan ibland känna att en del blir lite småirriterade på det…. Men det viktiga är väl inte vad man säger till folk utan att man säger….. Eller blev det fel nu?BildÅh, ibland blir jag sååå trött….

Gör ni andra också så, snöar in på vissa ord, eller meningar?

Vilka?

Tell me, tell me, jag har tänkt överge mina, så jag behöver några nya…….      

Lämna gärna en kommentar :)

