Svårt….

Standard

Till en liten ort, på andra sidan om den större sjön, har det kommit ett antal flyktingar, många, till som vad för dem är den första anhalten efter resan i landet, drömlandet Sverige!

Just nu pågår en insamling av kläder, leksaker, hygienartiklar m.m. i staden, man kan lämna det hos röda korset i stan, för de har inte så mycket med sig.

Här finns massor av gamla kläder, skor och annan skit, ja för mig är det skit, som de gärna skulle få ta del av, men jag ska orka plocka ihop det också….

Plocka ihop, köra till stan, lämna, ja ni fattar…..

Men så får det bli, kvällen skall användas till att plocka ihop, det som jag eventuellt kan skänka, till någon som behöver det bättre…..

EN somalisk flykting, i Glava typ, som fryser!

Hoppas bara att Sverige visar sig från sin finaste sida sen, mot dem menar jag, kan inte tänka mig ett värre öde, än att någon först kommer till ett annat land, utan språk, vänner, familj, kläder och sen blir utsatt för div elakheter….

3 responses »

Lämna gärna en kommentar :)

