Blotta sig….

Standard

Ja ni, möts ni andra också av ”Jag såg det på facebook…” När ni försöker berätta något om er gårdag, vad ni gjort i helgen eller när ni bara pratar om olika saker?

Nehej? Ja, jag är väl ”för öppen” då…..

Men vad är okey? Funderar faktiskt rätt mycket på det, och det är ju knappast första inlägget i ämnet….

Jag kan tycka det är lite jobbigt, när folk, jag knappt känner, möter mig och säger ”Jag läser din blogg” Jo det är kul, att de läser min blogg, många läsare vill man ju ha, men jag blir lite generad… Det kan ju betyda, att ”Du ska minsann inte tro att du är nån…” ”Herre Gud vilket pucko hon är, som skriver ditt och datt….” Åh en sån duktig människa, som slutar röka, planterar blommor och gräver som en ididot, som aldrig sitter still, etc. etc…”

Fattar ni? 

Jag är ärlig, helt och fullt ärlig, på min blogg, min familj, mina barn, mina arbetskamrater och nära vänner läser, så att försöka ”hitta på nåt” är liksom ingen idé, fast de som inte känner mig, de som ”bara” läser, de kan ju tro vad de vill, och jag skulle egentligen kunna skriva precis vad som helst…. Det är ju bara jag som kan ”min sanning”

Och hur mycket ska man blotta sig?

Mina flickor gillar inte när jag skriver om intima grejer, typ bindor och mens och sånt…. Lilla och Stora O, gillar inte när jag driver med dem, fast det tror jag inte, de småmyser lite småsurt, och de vill nog gärna det egentligen🙂 Hundarna fattar väl knappast vad jag skriver, fast Betty verkar gilla det, hon ”berättar” ju både det ena och andra…

Ja, ni det här är inte helt enkelt…. Kanske vore enklare om man vore anonym….

2 responses »

  1. Stora O tycker nog att det är kul när jag brukar skoja lite med han och då säger han; Å har du läst bloggen. Stå på dig Lotta; jag tycker det är kul att föjla dig och din familj. Önskar att jag fick tillbaka förmågan att skriva igen.

Lämna gärna en kommentar :)

