Snart…

Standard

Jag går in på min tionde vecka som helt rökfri i morgon…..

Ja, jag är duktig, men det är liksom inte det jag vill ha fram nu.

Tio veckor som gått otroligt fort, och bra, inte speciellt mycket rökfrustration, eller sug, det har alltså funkat, kan ju va så att det här är finalen liksom, finalen på mitt 30 år långa liv som rökare….

Lite frustrerande är det dock att jag röker i mina drömmar, jag vaknar, och är lite osäker, hur var det nu då, har jag nu svikit mig själv genom att röka igen? Nej, finns inte synliga tecken på nåt rökande, och sovit har jag gjort…. 

Humöret? Jo det funkar, visst hamnar jag i situationer, som jag kanske hade hanterat annorlunda med en längre stubin, och framförallt, trösten efteråt, när man känner tårarna bakom ögonlocken och klumpen i halsen, den kan man lura bort med en cig… Men jag har klarat av både jobbrelaterade grejer som varit tuffa, möhippa och bröllop, trasiga bilar och tokiga hundar, så jag tror jag klara mig utan tröstenappen🙂

Man får ju tid till en massa annat också……

Plupps Pippitröja är nästan klar, det är en effekt av rökstoppet, har montering och halslinning kvar, vet inte riktigt hur jag ska göra dock…. ska köpa en rundsticka idag, och fråga på garnaffären….

Jag har naglarna rena och målade, och faktum är att jag ser en tydlig förändring i kvalité, de är inte lika sköra…..

Allt detta på snart två månader, ja det är snart två månader, sen jag rökte sist…. Och vi kör väl på två månader till? Eller?!

Snart, kan jag kalla mig ICKERÖKARE!

Lämna gärna en kommentar :)

