Men herre Gud!

Standard

Allt stickande, som jag gillar skarpt just nu, det går i perioder, gör i alla fall att det blir en del timmar framför TV:n, jag är ju normalt inte Tv tittare, finns vissa grejer jag kan se för att jag vill, men de är lätträknade….

Iom att det är där jag nu sitter med min stickning, så ser jag på det ena och det andra, nåja, det skvalar framför mig och ett getöga på stickningen det andra på TV:n…..

Men utbudet?!

Jo, jag brukar kolla vad som är på gång, och väljer nåt som jag tror kan va bra, fast oftast är det konstiga program om  Bortskämda barn, såg finalen i förrgår tror jag det var, och Jennie som vann, har jag ju träffat, gammal klasskamrat till Lilla O, om jag inte misstar mig. Förresten finns det ett antal, som lätt skulle kunna ställa upp i detta program, man kan hitta dem på facebook, ”Jag får pengar av mina föräldrar, så jag behöver inte….” Suck, men fjortisar, ja,ja….

I går då, jo Bonde söker fru?! Och vad blir det? ”Det är nog kärlek, det pirrar…” Första dagen? Jag tror snarare att det de känner kallas sexualdrift. Men tycker man att det är ett kul program, så titta då, jag tyckte det var fånigt!

”Torka aldrig tårar”, ja det har jag sett, både första och andra avsnittet, det var ett jag väljer att se program, inte bara skvalande till stickningen, och ja, vad säger man? Jag gillar Jonas Gardell, men har lite svårt att ta att de framställs lite, som sexmaskiner, alltså, bara för att man är bög, är man ”översexuell” då? Jo sexualdrift har väl alla, men livet däremellan…… Serien är bra, och de hade det säkerligen jättejobbigt, och har säkert i vissa fall även idag, men som sagt, jag vet att det handlar om de homosexuellas kamp och om hur det var under Aidsperioden, men de är ju vanliga människor, oavsett vem de älskar?!

Ja, Herre Gud, Bortskämda Ungar, Kära Bönder och Översexuella Bögar, tänk va jag blir upplyst och ”med” nu, när jag stickar framför TV, rena allmänbildningen liksom🙂

Lämna gärna en kommentar :)

