”Gullvivor och sån där skit…..”

Standard

Jo, det var min tanke, innan vi hörde på föredraget om Vivor, Primula, heter det på Latin…..

J och jag har varit på månadsträff med trädgårdsamatörerna, en skara glada trdägårdsentusiaster om än något äldre än oss, åsså vi då… I dag var det en man från vadsten där, Botanica heter hans företag, han föder upp, nej driver upp vivor av allehanda sorter, och jag tänkte att ok, några timmar, vila för mig, kaffe och lite lotter, blir bra det, men ack vad jag bedrog mig, vivor, verkar vara en kul växt! Vet ni det finns stora, asiatiska som klarar sig här och som gillar att stå blött, det vore nåt det, längs kanten mot gräsmattan nedanför tuthankamons grav…..

Nåja, jag vann en också, Midnight heter den, och den ska ut i morgon.

Bild

Nu lite kvällsmys, Så mycket bättre och en kopp te…

Lämna gärna en kommentar :)

