Våpig?!

Standard

Som ett våp, kör jag in den svarta diablon på bilprovningen…

Bild

”Vill du vara med och titta, eller dricka en kopp kaffe och kika i en tidning?” det frågar han, den trevliga besiktningsmannen, efter att ha frågat om jag sett nån varningstriangel i bilen, och jag svarat ”Ja, den ligger i bagaget tillsammans med draget…”

Jag svarar i alla fall, lite förvirrat, att ”Behöver jag va med?” Nej det behöver jag inte, han lovar tala om, ifall han hittar nåt som jag behöver veta…

Jag förklarar att det är en lite lampa där fram som är trasig, att jag köpte lampan men gav upp bytandet…. ”Jo jag ser det” Och ja, tjenare där var första anmärkningen….

Jag går och tar en kopp kaffe, och bläddrar i Dagens NWT…

Sen börjar han prata med mig, om E.kontroll, bromsar som fungerar bra, bromsbelägg som behöver bytas till våren, fjädrar på bromsarna som sitter fel… Och tjenare vad jag inte fattar….. När han säger att ena dimljuset är för högt ställt och ser min lätt förvirrade blick, så skruvar han rätt det åt mig, så jag ”slipper ombesiktning, Och den där E-kontrollen, kan jag komma in och göra när jag känner för det, eller nästa gång”

Jag har det anmärkningslösa besiktinigsprotokollet i min hand🙂

Ibland känns det för djävligt att vara våpig, men det kan löna sig🙂

SAAB Diablo, går ett år till!

2 responses »

Lämna gärna en kommentar :)

