Tant?

Standard

Jeansen var inte rena, så det fick bli klänning, strumpbyxor och kängor till jobbet idag, samma utstyrsel sattes alltså på när jag slutade jobbet, och började färden mot hemmet…

Svarta strumbyxor, vita sockar, röda kängor, svart tunn klänning, min militärgröna Odd Molly parkas och en shal…. Inge konstigt med det.

Jag tog svängen om granngården, köpte en säck med 20 kilo hundmat, kastade enkelt på den på kundvagnen, betalade och gick ut till bilen, då….

…kom en yngling och frågade om han skulle lyfta in säcken i bilen åt mig (Tant) nej han sa inte tant, troligtvis menade han det, ”jag hjälper dig, du ser så gammal ut…” fast jag tror han tänkte, vilken ärta, henne kan jag köra ”Jag lyfter in säcken med hundmatstricket” på🙂

Va tror ni, för tant är jag väl inte…..

Och inte hjälplös heller….  Inte alltid i alla fall🙂

Lämna gärna en kommentar :)

