Det där med dagen före…

Standard

Jag skulle bara göra sill…. eller hur var det nudå?

Bild

Jo, det blev sill, men det fixade Stora O, Citronsill🙂

Jag har gjort, skal till räkpajer, grönkålssallad, italiensk sill, Janssons frestelse, köttbullar, ja typ…. Och jag tycker det är rätt mysigt att stå i köket och greja, bara jag slapp äta det sen….

Fast det här med jul? Varför har man inte den känslan oftare, att luften är fylld av kärlek liksom?

Varför känner jag mig då lite smått irriterad?

Det kan ju vara för att det är så himla blåsigt och kallt ute, det blåser småspik!

Det luktar jul i mitt hus i alla fall, en varm lukt, av Janssons frestelse och julköttbullar…..

Och vi ska spela bingolotto, uppesittarkväll ni vet😉

Bild

2 responses »

Lämna gärna en kommentar :)

