Hur man gör…

Standard

Man beger sig till skogen, på oplogad väg, med tre hundar, utan såg. Man pulsar fram till där man vet att det är en hög tallris, från avverkningen förra året, åsså klättrar man upp i högen och hoppar av kvistar, pinnar och snö…. Sen drar man fram en hög pinnar som man bär fram till bilen med hjälp av ett koppel, man stuvar in pinnarna och hundrna, sicksackar runt bilen, på fortfarande oplogad väg, och far hem. Man bär in pinnhögen, och hittar en såg….

Bild

 

Man har sen tidigare förhoppningsvis hittat en ledig plats på väggen….

Bild

Man behöver verktyg och tillbehör…… Såg, kniv, sekatör, kabelhållare, eller vad det kallas…. Hampasnöre, som för övrigt finns att köpa på Bokia i Arvika🙂

Bild

Sen fäster man upp pinnarna på väggen, så som man vill ha dem…

Bild

Typ i formen av en gran, eller nåt annat, n blev det lite granaktigt här, det är ju ändå ett juleträd ja vill få till🙂 Pinnanrna hänger jag upp genom att ta hampasnöre i öglor upphängde med hjälp av kabelgrejerna ja ni fattar….

Bild

När all pinnarna är på plats, hänger jag i saker som jag vill ha i min gran, saker som jag väljer själv, utan mina barn, det är busigt jag vet, men nu fick det bli så i år🙂

Bild

 

 

BildBildBildBildBild

Som Grädde på moset gör jag en riktigt ful Ernststjärna, av mossiga pinnar och hampasnöre, som ja spikar fast i väggen där jag vill ha den, med hjälp av såna där kabelgrejer igen, himla bra grejer faktiskt🙂

Bild

 

Volia, och i med ljusslingan, ett Zinkhus framför kontakten, och Tomten som är en kopia av min morfar, på golvet……

Bild

 

Dä va inte så svårt, lite träningsvärk i armarna av att jag fick dra och bryta av pinnarna i skogen, lite skräp på golvet av att j sågade inomhus, var väl det som var det jobbiga….

Det luktar tall och skog, det barrar inte, och den tar definitivt ingen plats, det är det bästa!

Och den är min, min alldeles egna julgran!

One response »

Lämna gärna en kommentar :)

